Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Tunnelbanan

Av andersson - 22 maj 2009 09:15

Det är lite spännande att åka tunnelbana i den här stan, alltid händer det något.

Jag kan ta mig till/från kontoret på olika sätt ibland tar jag tvärbanan och ibland tunnelbanan. Häromdagen tog jag tunnelbanan mot Slussen för att sen byta till tåg mot Gullmarsplan. Har man åkt tunnelbana här så har man säkert hört det fruktansvärda gnisslet som kommer från de gamla tågen, det är verkligen så det skär sönder hjärnan tycker jag. Nu mer är det inte ofta det händer så man reagerar mer nu. I alla fall så stod jag på Slussen och väntade och lyssnade på musik när det plötsligt börjar ila på nått sätt, genom min musik. Jag tänker direkt att det är ett gammalt tåg på gång, men ser inget.... Börjar kolla mig omkring och får syn på en liten tonårskille som kommer gående längs perrongen. Jag ser att folk tittar på den här killen och när jag kollar lite noga så ser jag att munnen rör sig på honom, jag tar av mig mina lurar och då hör jag det: Han går och sjunger eller vad det är han gör, för det låter alltså som ett gnisslande tåg..... Shit han hade på sig solglasögon och guldtajts och jag undrar om han hade koll...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andersson - 25 juli 2010 21:30

Min syster ringde och frågade om någon av ungarna hade tappat en mobil, vet inte svarade jag då eftersom den stora ungen inte var på plats. Det var en kille som ringt till mamma och sagt att han ringde från en mobil till det nummer som var mormor... ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:22

När det senaste syskonbarnet föddes fick de vår gamla vagn från 90-talet.... Funkade ganska bra, förutom att man inte längre kunde lita på att själva sittdelen satt fast i underredet längre pga utslitna spännen. Lagades lite primitivt med spännband, ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:19

När vi åkte där på vår ålandsbåt ringde plötsligt en kompis och frågade om vi var på Cinderella. Ja det är vi, titta ut till höger så ser du oss i segelbåten sa hon då.... Och mycket riktigt där var de :) Det var lite roligt, vi satt inne så vi kunde...

Av andersson - 24 juli 2010 17:49

Vi har varit på en liten tur med Cinderella torsdag/fredag med kusinerna. Finlandsbåtar är verkligen ett intressant ställe att studera folk på.... Herregud.... Men vi hade det skittrevligt, en vi känner spelade i bandet i danssalongen så vi tillbri...

Av andersson - 14 juli 2010 09:02

Så är den äntligen här! Årets sommar semester, vi tjuvstartade visserligen med en veckas segling i Grekland precis när skolan slutat, men iallafall :) Blir 3 veckor för mig och 4 för M. Det blir lugna veckor, en släktträff och passa pappas hus får ...

Ovido - Quiz & Flashcards