Direktlänk till inlägg 22 november 2009

Söndagkväll

Av andersson - 22 november 2009 17:23

Nu först börjar jag förstå att jag ska gå till nytt kontor i morgon... I fredags var det lite avtackningsfika med bullar och jag fick jättefina presenter från mina kollegor. Trots att jag bara varit där i typ ett halvår så var det många som var med och skramlade och det kändes jättekul. Det var verkligen med blandade känslor som jag slutade, men de sägs att man kommer att sakna den dagliga problemlösningen ;)

Helgen har varit lugn, det är så rörigt här att man kan liksom inte tänka och än mindre ta tag i nått! I går var vi en tur till Folkets Hall i Nynäs där Storebror hade hockeymatch. Den slutade 4-4, men det var faktistk inte riktigt rättvist. Som vanligt när man är i den ishallen så suger domarna.... Jag vet att det låter illa, men jag tycker uppriktigt synd om dom. Deras egna ledare är värst, och så är killarna som dömmer inte så många år äldre än de som spelar och så står det vuxna människor och gapar på dom, det är inte OK!! Jag skulle önska att huvuddomaren i den föreningen gjorde nått åt det för det har alltid varit så i den hallen.....

Annars så har jag lyckats baka lussebullar till Lillebrors julmarknad på torsdag, vi som är de lyckliga vinnarna av att vara med i fikagruppen fick då även bidra med bullar. Men det är inte lätt att baka på begränsad yta, men det gick bra, de blev skitgoda :)

Nu sitter vi och planerar lite för nästa vecka, jag har fått ett inskolningsprogram på nya jobbet som inkräktar lite på mina möjligheter att agera logistikansvarig för familjen :) Men det löser sig, vi är ju några som samåker så det är bara göra schema för hela veckan på en gång. Onsdagen och torsdagen blev lite mer köriga än vanligt för då ska jag på utbildning i Danmark. Torsdagen är det julmarknad på och den ser det ut som jag missar, lite trist kan tyckas men hur mångar har man inte varit på hittills.................

Nu ska jag räkna lussebullar och sälja lite fiskar på Fishville (nörd säger Storebror) Hahaha


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andersson - 25 juli 2010 21:30

Min syster ringde och frågade om någon av ungarna hade tappat en mobil, vet inte svarade jag då eftersom den stora ungen inte var på plats. Det var en kille som ringt till mamma och sagt att han ringde från en mobil till det nummer som var mormor... ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:22

När det senaste syskonbarnet föddes fick de vår gamla vagn från 90-talet.... Funkade ganska bra, förutom att man inte längre kunde lita på att själva sittdelen satt fast i underredet längre pga utslitna spännen. Lagades lite primitivt med spännband, ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:19

När vi åkte där på vår ålandsbåt ringde plötsligt en kompis och frågade om vi var på Cinderella. Ja det är vi, titta ut till höger så ser du oss i segelbåten sa hon då.... Och mycket riktigt där var de :) Det var lite roligt, vi satt inne så vi kunde...

Av andersson - 24 juli 2010 17:49

Vi har varit på en liten tur med Cinderella torsdag/fredag med kusinerna. Finlandsbåtar är verkligen ett intressant ställe att studera folk på.... Herregud.... Men vi hade det skittrevligt, en vi känner spelade i bandet i danssalongen så vi tillbri...

Av andersson - 14 juli 2010 09:02

Så är den äntligen här! Årets sommar semester, vi tjuvstartade visserligen med en veckas segling i Grekland precis när skolan slutat, men iallafall :) Blir 3 veckor för mig och 4 för M. Det blir lugna veckor, en släktträff och passa pappas hus får ...

Ovido - Quiz & Flashcards