Alla inlägg under juni 2009

Av andersson - 18 juni 2009 09:20

En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över en oljelampa.När hon gned på den så kom det naturligtvis fram en ande.
- Får jag tre önskningar nu?, frågade hon.

- Nej, svarade anden. - På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?

- I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. - Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra.

Anden kastade ett öga på kartan och utbrast:

- Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska något annat.

Kvinnan tänkte en stund och sa sedan:

- Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älskande man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet som är trogen, en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat.

Anden var tyst en stund och suckade sedan.
- Få se den där jävla kartan igen.......

Av andersson - 17 juni 2009 21:52

Efter att vi tittat på vädret imorse så bestämde vi oss för att åka ut i skärgården i midsommar. Vi möter upp kompisar som har båt på Utö på midsommarafton och så får vi se om vi är ute ända till söndagen.

Lite märkligt är det att packlista måste variera från badbyxor till ungarna hela vägen till långkalsonger och vantar o mössa... Men nu är det helt enkelt så med sommar här, det är bara att hajja läget och packa därefter!

Men en sak känner jag är ganska säker, om jag tar med mig långkalsonger så kommer nog graderna hålla sig ovanför 10 plus, hoppas hoppas hoppas :)

Av andersson - 16 juni 2009 22:04

Jag måste säga att U21 landslaget spelar ljusår bättre än "senior" laget....

Riktigt kul var det att kolla, hoppas att de kan fortsätta så här.

Av andersson - 16 juni 2009 15:56

Typiskt midsommarväder väntas, vill man åka ut i skärgården med vinterkläder eller ska man dissa midsommar och stanna i stan? Svåra frågor såhär när det börjar närma sig fredag och vädret är allt annat än stabilt...

Även jag har nu slängt ett öga tillbaka på korten från Thailand och drömmer mig dit hihihi

Av andersson - 15 juni 2009 22:42

Imorgon ska jag och Storebror ta oss en tur till centrum och göra prisundersökning på hårvax till tonåring. Hittills har vi köpt vax i samband med klippning och då har jag betalat, men förbrukningen av vaxet har spårat ur så vi har bestämt att han ska betala det själv så han kanske drar ner på mängden/dag... Kanske eller inte....

Iaf så ska vi höja månadspeng med motsvarande vad en normal förbrukning av vax kostar per månad, ska försöka förklara att man inte kan använda lika mycket av frisörköpt vax som ICAköpt vax för då räcker inte pengarna...

Wish me luck!!

Av andersson - 15 juni 2009 22:14

Råkade hamna på kanal5 vid 19.50 idag, mitt i slutet på det avsnitt när Rachel o Ross typ blir ihop. Varje gång jag hamnar i nån av repriserna av den serien så blir jag sjukt sugen på att skaffa mig hela den boxen för den serien äger hihihi

Av andersson - 15 juni 2009 21:43

Dagens eller kanske rentav veckans (fast det bara är måndag...) största tack skickar vi till Lillebrors fotbollstränare som ställde in eftermiddagens träning då det regnade så f-bannat på förmiddagen TACKTACKTACK!!

Undrar om jag kan kontakta dom om liknade massmail om det regnar på midsommar???

Av andersson - 13 juni 2009 21:31

På min arbetsplats har jag gamla hederliga brevkorgar med grejer som det är meningen att jag ska jobba med. Alla märkta med tråkiga lappar typ: Bokföringsorder, Betalningar mm. Har nu bestämt efter tips från en kompis att jag ska sätta nya namn på ett par av mina gamla inkorgar: För svårt o För tråkigt, kommer säkert uppskattas av chef hehehe

Ovido - Quiz & Flashcards