Alla inlägg under december 2009

Av andersson - 17 december 2009 00:01

Jäklar vad det snöar!!! Kul för ungarna när det snart är jullov, hoppas att det ligger kvar över julafton :)

Idag har vi blivit en erfarenhet rikare, vi har varit på Ikea och plockat ihop hela köket förutom kyl o frys. Det blev 3 fulla vagnar plus en micro, en ugn och diskmaskin. Jäklar vilken tid det tog innan vi var klara med det kan jag säga!

Dessutom så skulle jag egentligen ha hängt hemma hos mamma och tvättat i hennes tvättstuga, men nu fick mamma hänga där själv och fixa vår tvätt.... Puss o kram mamma!

Imorgon kommer köket hem i hit och det ska bli väldigt intressant å se om det kommer upp innan helgen....

Annars går det bra på jobbet, imorgon ska vi se om jag kan få iväg en fil med lönerna till banken så att vi får lön den 22:a som jag har lovat.... Bara att hålla tummarna, har lekt it-assistent eller nått idag och klurat ut att jag kanske kan få iväg dom på fil så slipper jag registrera manuellt.

Sen fick jag höra att en av mina gamla usla chefer från förr hamnat i "särskilda uppdrag" rutan i en organisationsförändring, den enda sanna glädjen är skadeglädjen hehehehe

Nu avrundar jag den här dagen med att titta på 2 o ½ män, det är kul :)

Av andersson - 12 december 2009 18:40

Ojoj nu var det ett bra tag sedan jag var här! Men det har varit lite mycket med att byta jobb och att få koll på läget :) Har uppdaterat lite på FB ibland iallafall!

Jobbet är hur roligt som helst, jag trivs jättebra. Det som är lite jobbigt är att min föregångare inte riktigt gått samma kurs i bokföring som jag gjort, men nu har jag iallafall kommit på ungefär hur det är gjort. Ni som jobbat med bokföring kan fundera lite över hur bra det är om man INTE arkiverar i nummerordning och har helt orelevanta eller inga texter alls i ekonomisystemet..... Intressant blir det kan jag lova :)

Annars rullar det på med allt annat inklusive vår renovering som har gett mig säkert 100 nya gråa hår.... Helt sjukt är det att tidplaner är svårt kan man säga... Men de jobbar på. I förra veckan bestämde vi att vi istället för att mura igen bara garageporten och en liten bit till, så gör vi om hela väggen. Det blir klart bättre även om bruket och stenarna så klart inte riktigt matchar det gamla. Huset har trots allt stått här sen 50-talet så det kanske blir svårt att få till färgen. En av målarna som var här sa att man kanske kunde göra nått åt det, så vi får se. Eftersom vi drabbades av en liten mögel incident i väggen mellan köket och badrummet så har vi varit tvugna att ta hit försäkringsbolaget för en besiktning. Gubben som var här var helt ok, vi enades om att han var typ nån gammal platschef från JM eller nått :) Vi kommer få ersättning för hela badrummet, förutom ny golvbrunn och det får vi vara nöjda med! Kanske kommer jag att ha ett halvt kök till jul, det ska förhoppningsvis komma på plats i nästa vecka. Däremot dröjer det med bänkskivor för det var beställningsvara som måste måttbeställas och det är bäst om man gör det när köket är på plats, har jag hört ;)

Idag har vi varit i Kungsängen på fotbollsturnering (inomhus, för er som blev lite rädda för att jag är fryst nu) HELA dagen var vi där, killarna var jätteduktiga, att de sen förlorade första slutspelsmatchen gjorde inget :)

Ikväll ska jag ut och föräldravandra och kom på när vi satt i bilen på vägen hem att det är ju luciavaka inatt för alla småungar (läs tonåringar), undrar om det var som på min tid...... Hoppas att Robinson Karibien och snön gör så att de stannar inne!

På fredag är det dax för julbord med mina nya kollegor, det ska bli skitkul faktiskt. Har blivit lite varnad för att de kör hårt så min strategi är att dricka mycket vatten och hålla mig till vinet. Inget jag kan lova, men jag ska helt klart försöka! Man har ju tränat lite dåligt de senaste halvåret.....

Har förresten fått en dator via jobbet, men den kan man inte FB:a på :) Konstigt va......

Här hemma är det numera bara min minidator som det funkar att FB:a på så nu är det kö kan jag säga, Storebror sitter på FB och sms:ar samtidigt. Så var det INTE när jag var 13! Då fanns ju f-n inte internet ens! Nu blir mamma sur när jag svär.... förlåt mamma!

Nu ska jag ladda upp för lite middag som tillagas i vår tvättstuga/kök, är sjukt less på det faktiskt..... Nu blev det lite gnälligt, men jag är riktigt less på detta nu!

Puss och kram på er som orkar vara här och har läst hela vägen hit!!

Förresten så tror Lillebror fortfarande på tomten och Storebror tycker att han är en tönt, det tycket inte jag, det är gulligt!!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards