Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Ullared

Av andersson - 30 november 2009 22:28

Helt mot alla odds så ringde de från försäkringsbolaget i förmiddags och på eftermiddagen var det en snubbe här och kollade in vårt fukt och mögel elände. Första analysen av skadan står kvar och det är att vi måste riva hela badrummet, så det är bara att invänta offert och hålla alla tummar för att försäkringsbolag inte får spel på kostnaden utan går med på den utan strul. Nu har vi ju redan hantverkare på plats så de kommer inte att plocka in sina egna om nu inte priset blir en total katastrof...... Men det ska det väl inte bli hoppas jag!!

Annars så har första riktiga dagen på kontoret varit bra, det trista var att jag får vänta till nästa vecka på min dator. Hade hoppats på att den skulle dyka upp som kanske idag, men så bra var det inte.

Ikväll såg jag ett avsnitt Ullared igen och MY GOOOD!! Men det är bäst att jag ligger lågt med kommentarerna så jag inte blir anklagad för att kasta sten i glashus när jag vill åka dit för att shoppa billigt hahaha

Annars så fick vi just reda på att Storebrors hockeylag ska på turnering till Tjeckien på påsklovet, vi hade tänkt att åka skidor då och har bokat stuga i Idre men vi får väl ta oss en tur söderut istället. Man kan bara inte motstå att se nytt land som man inte varit i. Sen tror jag att det kan var hyggligt fint där när det börjar våras.

Förresten så börjar danskan ta fart hahaha


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andersson - 25 juli 2010 21:30

Min syster ringde och frågade om någon av ungarna hade tappat en mobil, vet inte svarade jag då eftersom den stora ungen inte var på plats. Det var en kille som ringt till mamma och sagt att han ringde från en mobil till det nummer som var mormor... ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:22

När det senaste syskonbarnet föddes fick de vår gamla vagn från 90-talet.... Funkade ganska bra, förutom att man inte längre kunde lita på att själva sittdelen satt fast i underredet längre pga utslitna spännen. Lagades lite primitivt med spännband, ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:19

När vi åkte där på vår ålandsbåt ringde plötsligt en kompis och frågade om vi var på Cinderella. Ja det är vi, titta ut till höger så ser du oss i segelbåten sa hon då.... Och mycket riktigt där var de :) Det var lite roligt, vi satt inne så vi kunde...

Av andersson - 24 juli 2010 17:49

Vi har varit på en liten tur med Cinderella torsdag/fredag med kusinerna. Finlandsbåtar är verkligen ett intressant ställe att studera folk på.... Herregud.... Men vi hade det skittrevligt, en vi känner spelade i bandet i danssalongen så vi tillbri...

Av andersson - 14 juli 2010 09:02

Så är den äntligen här! Årets sommar semester, vi tjuvstartade visserligen med en veckas segling i Grekland precis när skolan slutat, men iallafall :) Blir 3 veckor för mig och 4 för M. Det blir lugna veckor, en släktträff och passa pappas hus får ...

Ovido - Quiz & Flashcards