Alla inlägg under november 2009

Av andersson - 9 november 2009 21:14

Efter Djurgårdens förlust i kvalet i onsdags så kände jag att det nog var lika bra att inte engagera sig mer i det utan helt skifta fokus mot hockeyn istället. Men så fem över tolv så lyckas en gammal häst få till det och räddar kvar Djurgården i allsvenskan. Man får aldrig ge upp :)

Nästa säsong så får vi nog lov att ta med Lillebror på lite fotboll då han tvingas uthärda fler hockeymatcher på Hovet under en säsong än vi har varit på fotboll i hela hans liv..... Inte schysst faktiskt! Vi får bättra oss! 

Av andersson - 8 november 2009 15:42

Min dator mår verkligen inte bra alls..... Nu har jag rensat och fixat och donat och den är fortfarande helt knäpp!!! Värre än mig faktiskt :) Skulle bara in och uppdatera på facebook och här på bloggen och det har tagit mig hur lång tid som helst. Den är lika seg som när jag satt i Thailand med mobiluppkoppling och så vill inte jag ha det här hemma :( Tänk om det har smugit sig in nått litet virus här som snokar omkring, det skulle ju inte vara så bra!

Nu är det bäst att jag fortsätter med hoppackandet av vår andra del av huset, det är visst meningen att de ska börja renovera här imorgon. Vi har bara kännt till hela tiden sen de började med första delen av huset att den här dagen skulle komma, men jag tror att de kanske måste vänta på oss nu i några dagar för omväxlingsskull hahaha Varför göra nått i förväg som man kan spara till sista timmen?!?!?!?

Av andersson - 7 november 2009 16:35

Så var försäljningen på loppisen i Vårberg avklarad för den här gången! En erfarenhet rikare och den ska jag dra nytta av nästa gång det är dax att sälja av sånt som man inte använder längre. Det mesta av det jag hade med mig blev sålt, sen om man bara fick en 5:a för det spelar ingen roll för det är ju bättre än inget!

Men det började lite jobbigt med att de borden som vi hade bokat och betalat för var upptagna av två tanter.... Då vi hade köat ner i garage över en halvtimme för att lasta ur bilarna så kändes det något jobbigt om vi skulle behöva lasta in allt igen... Men det var nog inte första gången det där hände för de hade några extrabord som vi fick istället. Och med facit i hand så var de borden mycket mycket bättre! Precis till höger innanför entrén och de flesta svänger ju åt höger :) På slutet så skänkte vi bort en hel del grejer, sen har de jättestor container i garaget som man kunde kasta resterna i. Helt klart värt besväret tycker jag.

Av andersson - 6 november 2009 20:54

Igår var jag en sväng på stan med ett par kompisar, en av tjejerna träffade vi när vi var i Thailand första gången. Det är väl för härligt att bara kunna gå och sätta sig på nått litet stället med god mat och vin och bara snacka en massa skit!

Och idag kom min almanacka för 2010, den är verkligen skitsnygg!

  

Av andersson - 6 november 2009 20:12

Äntligen fredag! Fick jobba lite sent idag, inte så skoj, men nu är jag hemma.

Lillebror är på disco, Storebror o M tittar på Idol och jag kan hänga vid dator utan att få klagomål :)

Imorgon smäller det med Loppis i Vårberg, har inte plockat ihop allt så det blir ingen sovmorgon imorgon. Fick ett spel för några veckor sedan i vår bygg röra och fick för mig att slänga upp loppisgrejer på vinden, kanske inte mitt smartaste drag..... Nu är det bara fram med ficklampan och ge sig upp där och leta reda på kartongerna.

Av andersson - 4 november 2009 22:05

För att stanna kvar i allsvenska går sådär.............................................
.........

Av andersson - 4 november 2009 21:58

Jag undrar om vissa cyklister i den här staden vaknar på morgonen och har en dödslängtan?

Varför skulle man annars:

1. Tycka att det är ok att ha musik inpluggad i bägge öronen när man cyklar i rusning?

2. Skita i alla trafikregler?

3. Inte ha hjälm?


Imorse var det en dam på cykel med musik inpluggad och utan hjälm som tyckte att det var ok att smita bakom en backande lastbil, verkligen jättebra idé.... Eller inte.... Nu gick det bra, men tänk på chauffören, kul för honom/henne om.....

De flesta av oss som kör bil vaknar iallafall inte på morgonen och tänker att vi ska köra över en cyklist!

Av andersson - 4 november 2009 17:52

Citat från Storebror 13 år: Jag har tröttnat på Disney channel, det är bara samma hela tiden och sen så är rösterna från tecknat när det är riktigt, det är så dåligt!

Jag har länge undrat när den här dagen skulle komma :)

Ovido - Quiz & Flashcards