Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Lokalsinne

Av andersson - 6 juni 2009 16:50

Idag hade Lillebror fotbollsmatch i Farsta. När vi kom till platsen för eventet så var vi ensamma Hanvikare där, nått har gått snett. Skulle vara så typsikt om jag har kollat snett i spelschema så vi är a) på fel plats b) vid fel tid c) både a) o b)... Konstigare saker har ju hänt om vi säger så hahaha

Tycker synd om Lillebror som har en så förvirrad förälder, han säger att vi ska åka hem, men jag ringer och kollar upp lite och det visar sig att vi helt enkelt är på rätt plats men en timme tidiga. Tar oss en tur till Farsta C och kollar lite, klart roligare än vårt eget centrum tycker jag :) Lillebror stärker sig med en kokt med bröd sen tar vi en tur till Stadium och råkar springa på ett par skit billiga konstgräs fotbollsskor som jag känner att han kan få. Med tanke på vad hans brorsas hockey kostar så....

Vi tar oss tillbaka till fotbollsplan och jag tar en promenad i närområdet innan matchen börjar. Tycker att jag alltid har haft lokalsinne men nu har det liksom sagt upp sig.... Kan det vara nått med åldern?? Var tvungen att vända och gå tillbaka för jag hade ingen som helst aning om vart jag var... Det är inte kul när man upptäcker att typ en av de två saker som man har koll på har svikit en *snyft*

För er som undrar så vann Lillebrors lag med 5-3.


Nu ska vi gå och träna lite på gymmet innan vi bänkar oss framför matchen Moahahaha Sverige kommer spöa skiten ur Danmark moahahaha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av andersson - 25 juli 2010 21:30

Min syster ringde och frågade om någon av ungarna hade tappat en mobil, vet inte svarade jag då eftersom den stora ungen inte var på plats. Det var en kille som ringt till mamma och sagt att han ringde från en mobil till det nummer som var mormor... ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:22

När det senaste syskonbarnet föddes fick de vår gamla vagn från 90-talet.... Funkade ganska bra, förutom att man inte längre kunde lita på att själva sittdelen satt fast i underredet längre pga utslitna spännen. Lagades lite primitivt med spännband, ...

Av andersson - 24 juli 2010 18:19

När vi åkte där på vår ålandsbåt ringde plötsligt en kompis och frågade om vi var på Cinderella. Ja det är vi, titta ut till höger så ser du oss i segelbåten sa hon då.... Och mycket riktigt där var de :) Det var lite roligt, vi satt inne så vi kunde...

Av andersson - 24 juli 2010 17:49

Vi har varit på en liten tur med Cinderella torsdag/fredag med kusinerna. Finlandsbåtar är verkligen ett intressant ställe att studera folk på.... Herregud.... Men vi hade det skittrevligt, en vi känner spelade i bandet i danssalongen så vi tillbri...

Av andersson - 14 juli 2010 09:02

Så är den äntligen här! Årets sommar semester, vi tjuvstartade visserligen med en veckas segling i Grekland precis när skolan slutat, men iallafall :) Blir 3 veckor för mig och 4 för M. Det blir lugna veckor, en släktträff och passa pappas hus får ...

Ovido - Quiz & Flashcards